Op 31 maart ben ik met een paar vrienden naar Dutch Comic Con 2018 geweest.

Er was super veel te zien en te doen:
Een game-zaal waar je games zoals FIFA, PUBG en nog meer kon spelen;
Een zaal waar je van allerlei merchandise kon kopen (shirts, accessoires etc.);
Een entertainment-zaal waar special guest waren en een cosplay contest werd gehouden.

Twee van mijn vrienden hebben ook meegedaan aan zwaard-training waar ze de basics kregen over hoe je met een zwaard moet vechten en omgaan.

Ik heb een korte video gemaakt van alles dat ik heb gezien, maar alles dat wat niet in mijn video staat/wat ik heb gemist kun je natuurlijk gewoon terugvinden op de Facebook-pagina van Dutch Comic Con.

Bekijk de foto’s en het vlog hieronder…

Lees verder »

Tinkeltania en het succes van een eerste voorstelling

tinkeltania groepsfoto

UPDATE: video onderaan het bericht
Verslag en foto’s.

Afgelopen weekend speelde het jonge Katwijkse theatergezelschap RAAKVLAK hun allereerste (kinder)voorstelling ‘Tinkeltania en het verdwenen feestje’. En wat een feest was het! Met meer dan 170 bezoekers over twee dagen kijken ze terug op drie geslaagde, uitverkochte uitvoeringen.

Al bij de kassa werd het duidelijk dat dit niet zomaar een voorstelling was. In plaats van entreekaartjes, kregen de bezoekers allemaal een glow-in-the-dark armbandje om en wie wilde werd ook het gezicht met fluoriserende verf versierd. De gordijnen gingen open en bij het betreden van de zaal stapten de bezoekers direct in de magische wereld van Tinkeltania. Een goudgele spot verlicht een grote glitterende boom op het voortoneel en boven hun hoofden hangen lichtgevende sterren. Aan beide zijkanten van de zaal zwemmen tientallen kleurrijke visjes door een blauwe papieren zee.

Lees verder »

Indrukwekkend optreden Downriver Dead Men Go @ De Schuit

Downriver-71

Met foto’s door Rudlika en Arie van Duijn

Afgelopen zaterdag was de albumrelease van het nieuwe album ‘Departures’ van Downriver Dead Men Go in De Schuit. In een goed gevulde Schuit werd het hele album integraal gespeeld. Voorafgaand was er een luistersessie, in theatersetting met stoeltjes in de zaal, van het vorige album ‘Tides’

Vooruitlopend op de review kunnen we alvast melden dat het optreden uitermate indrukwekkend was. Stemmige, gevoelige muziek, overtuigend gebracht door bevlogen muzikanten ondersteund door knappe visuals op een groot beamerscherm achter de band. Een fabelachtig optreden met een publiek dat, voor de verandering eens, ademloos luisterde.

Hierna alvast wat foto’s gemaakt door: Arie van Duijn (6dunes)
De review door Vink volgt later.
Er zijn ook geluids- en video-opnamen gemaakt. Hier gaat onze videoman Arend mee aan de slag. Verwacht ergens volgende een uitgebreide concertregistratie.

Lees verder »

Jong gitaartalent Poplab maakt indruk in De Schuit

DSC_6832

Kort verslag en foto’s. Video volgt later deze week.

Familie, vrienden en andere bezoekers hebben afgelopen vrijdagavond genoten van de optredens van gitaarleerlingen van het Poplab Katwijk van Muziekschool Katwijk in JVC de Schuit

Het was gezellig druk en iedereen luisterde aandachtig naar de optredens. Fijn ook om te zien dat er zoveel jong muzikaal talent is in Katwijk. Dat belooft wat voor de toekomst!!

Lees verder »

Knallende mix van DJ Jaimy @ Kattuk.FM Live!

DSC_6551

Mix, video, foto’s en meer…

Het jonge Katwijkse DJ talent DJ Jaimy (11 jaar) timmert hard aan de weg. Hij stond onlangs nog in de finale van de Nederlandse DJ Kampioenschappen, categorie junioren (onder 18 jaar) waar hij vierde werd en hij draaide tijdens het SKA Festival De Eindtijd.

Op woensdagavond 24 januari was hij te gast bij Kattuk.FM Live! @ De Schuit. Met zijn 11 jaar kan hij al waanzinnig goed draaien. Hou hem goed in de gaten, want we gaan zeker meer van hem horen. Check snel zijn mix en de foto’s!!

Klik HIER voor het interview

Lees verder »

Warm Winter Fest – review, foto’s, video en meer

image8

Review door Jens
Foto’s door Rebecca
Video’s van Downriver Dead Men Go en The Folk Road Show
Links naar meer….

Afgelopen vrijdag was de eerste editie van het nieuwe cultuurfestival Warm Winter Fest. Diverse optredens over 11 locaties in het centrum van Katwijk, met onder andere The Folk Road Show in De Schuit en Downriver Dead Men Go in de Vredeskerk.

Conclusie: Warm winter Fest is nu al een enorm waardevol en (voor Katwijkse begrippen) vernieuwend cultuurfestival. Een Katwijks festival waar cultuur een keer niet bestaat uit een bierpomp met tributebands, maar uit eigenzinnige programmering met aandacht voor lokaal talent, op bijzondere locaties voor een gevarieerd publiek. Hulde aan de organisatie!

We hebben niet alle optredens voldoende gezien om er een goed beargumenteerde mening over te hebben. Heeft ook met persoonlijke voorkeuren te maken. Hierna een korte review en video’s van de optredens van Downriver Dead Men Go en The Folk Road Show.

Lees verder »

Katwijk warmt zich aan Winter Fest

Eerste editie nieuw festival slaat aan

De eerste editie van het nieuwe cultuurfestival Warm Winter Fest trok afgelopen vrijdagavond zo’n 800 bezoekers naar het centrum van Katwijk aan Zee. Het optreden ‘Tomorrow is my turn’ door operazangeres Miranda van Kralingen trok met ruim 500 bezoekers een volle Vredeskerk.

Lees verder »

Harmonie Katwijk: Muzikale start van het nieuwe jaar in bomvolle Dorpskerk

AL_2018-01-12_097

In een bomvolle Dorpskerk genoot het publiek afgelopen vrijdag van een prachtig muzikaal Nieuwjaarsconcert van de Harmonie Katwijk met geweldige solisten Marinda Kusters en Treeo Hout.

In het voorprogramma zorgde het Aspirantenorkest, het leerlingenorkest van de Harmonie Katwijk onder leiding van Misha Sporck, voor een ontspannen en muzikale start van het concert. Het Grote Orkest onder leiding van Rob Balfoort nam het muzikale stokje over met het openingsstuk Nordic Fanfare and Hymn.

Lees verder »

Schurende schoonheid op debuut EP Tijger Tijger

tijgertijger

Recensie EP “Pink Flowers” van Tijger Tijger by Jens

“Pink Flowers”, de eerste EP van het duo Tijger Tijger, was inmiddels na een non-descript veelvoud aan “beluisteringssessies” verworden tot een haast onvermijdbaar element ten midden van de wekelijkse sleur, een sonische ansichtkaart geïsoleerd van dagelijkse beslommeringen, anonieme irritaties en ongefundeerde onrust. Het gebeurde maar zelden dat een plaat een vergelijkbaar gevoel bij mij omhoog wist te brengen, de laatste keer dat ik me kan heugen moet mijn eerste confrontatie met The Velvet Underground & Nico van The Velvet Underground & Nico zijn geweest, een plaat die hier ook subtiel onder het oppervlak lijkt te zijn op muzikaal maar misschien nog wel meer op atmosferisch vlak.

Het gemeengoed tussen de platen slaat, naast het gebruik van sonische repetitie en spaarzame percussie, namelijk vooral op een semi-abstracte sloomheid, dromerigheid en subtiele melancholie (in positieve zin) die beide platen bij de luisteraar teweeg weten te brengen. De muziek lijkt handgemaakt voor eenzame luisterbeurten, onderbelichte venues en vrijwel de gehele filmografie van David Lynch.

Lees verder »

Jens ging naar het Open Podium….

01-DSC_0140

Review, foto’s en video Open Podium @ De Schuit. Met The Black Strange en Batwölf

Hallo daar, hier eerste even een korte “persoonlijke” boodschap. De laatste paar maanden heb ik meerdere malen semi-negatieve geluiden op mogen vangen met betrekking tot mijn gepubliceerd werk. Hierop ben ik tot de conclusie gekomen dat het wellicht de tijd is voor een wijziging van mijn aanpak en manier van schrijven. Ik als auteur kan het immers niet over het hart krijgen om jullie, mijn dierbare publiek niet exact te geven waar zijn vraag naar uit gaat. Veel leesplezier en deins vooral niet terug voor het geven van wat feedback dit wordt zeer gewaardeerd.

Open podia, misschien wel HET grootste geschenk voor de muzikale wereld waar ieder beginnend muzikant of bandje met een gerust hart zijn sonische boodschap kan uitdragen in een intieme setting. En als dan ook nog de gebroeders Vink en Leo van Duijn (foto, je lijkt op Lou Reed man, red.), u wellicht bekend als ex-zanger van The Rudolfs of vandaag dag van Tijger Tijger (ook zeker een aanrader), nog eens van de partij zijn, is de avond helemaal compleet.

Lees verder »

Schurende akoestiek bij Tom McRae

TomMcrae6dunes

Review optreden Tom McRae (support: Matt Winson) @ De Schuit op 16 september 2017 door Jens.

Daar was het dan, na maanden vervuld van abstracte anticipatie (ik had mij doelbewust afgeschermd van zijn studiomateriaal) zou de illustere Tom McRae dan eindelijk zijn akoestische escapades in De Schuit ten gehore brengen. Al maanden voorafgaand aan de avond was ik door onze niet nader te noemen hoofdredacteur klaargestoomd met meanderende monologen betreffende de man en zijn muziek en meermaals op niet-subtiele subtiele wijze aan de naderende datum herinnerd. …

Na een kort intermezzo buiten voor de deur, waar ik mij om puur sociale redenen bevond, besloten we om ons toch maar eens te begeven in de richting van de grote zaal, waar het ons al snel duidelijk werd dat het eerste nummer van die avond op vrij ironische wijze zijn slotfase al bereikt had. Vervuld van gezonde anticipatie besloot ik mij toch maar onder mijn mede-concertgangers te begeven, dat overigens voor het grootste deel uit non-Katwijkers bevond, een feit dat mij in eerste instantie vervulde met hoop op een avond zonder ervarings-versplinterende conversaties, een punt waar ik later nog even op terug zal komen, eerst het optreden.

Lees verder »

Chaotisch genieten bij afscheid Rudolfs

33-_DSC2331

Ervaringsverslag door Jens, foto’s door Hans en steady cam volledig optreden

“Meneer Guijt, wat is hier in godsnaam gebeurd?”

Op het nietszeggende, saaie gezicht van de verzekeringsagent bevond zich een mening van afschuw en ongefilterde verbazing om het feit dat mijn staat nog enigszins als levend te omschrijven was. Met gescheurde spieren en hevig gekneusde ribben lag ik wegkwijnend in een patiëntschort op een niet plezierig hard ziekenhuismatras. Het hart van de dokter had het bijna spontaan begeven toen hij geconfronteerd werd met de desbetreffende verwondingen herleidend naar de vorige avond. Dit soort letsel kwam je eigenlijk alleen nog maar tegen bij een ongelukkige enkeling terechtgekomen onder een kudde opgefokte stieren, een beeld wat overigens niet ver van de werkelijkheid verwijdert was.

Het feit dat dit alles terug viel te herleiden naar de Schuit had geleid tot een ongefilterde stroom aan onophoudelijke mythevorming rondom desbetreffende avond. Vervuld door ergernis wegens mijn onophoudelijk zwijgen verliet de agent met een stevig, overcompenserend tempo de ruimte om vervolgens een schijnbaar onophoudelijke stilte achter te laten. Toen herrees ook bij mij uiteindelijk de vanzelfsprekende en overigens terechte vraag “Meneer Guijt, wat is er in godsnaam gebeurd?”.

10 uur eerder …

Lees verder »

Fris en pakkend ‘progpop’ debuutalbum “Collision” Golden Caves

Goldencaves

Het is inmiddels al meer dan een maand geleden dat de jonge proggers van Golden Caves hoge ogen wisten te gooien in de Schuit en kort daarna hun debuutalbum naar buiten brachtten. Hoewel het inmiddels dus wel wat aan de late kant is, hier desondanks mijn oordeel.

De jonge proggers van Golden Caves lijken om te beginnen met hun recent uitgebrachte debuut “Collateral” zich volledig niks van gebruikelijke “prog-standaarden” aan te trekken. De band heeft er namelijk voor gekozen om naast een meer gebruikelijke overigens wel ijzersterk en strak uitgevoerde prog-sound ruimte te maken voor een bepaalde frisheid en toegankelijkheid binnen een sound, wat in deze context allesbehalve negatief bedoelt is, integendeel. Juist het feit dat de band al dan niet bewust de keuze maakt tot de inclusie van deze frisse muzikale elementen als op punten zowel klassiek als “pop” aandoende piano, de soulvolle vocalen van vocaliste Romy Ouwekerk, en hier en daar zelfs een tikkeltje psychedelica geven de band een volledig eigen en unieke sound die misschien nog wel het beste als “progpop” te omschrijven valt.

Lees verder »

Hartverwarmend gitaargeweld op Schuitfestival Koningsdag

kday2017-9

Review door Jens, video door SVD fotografie

Afgelopen donderdag, of Koningsdag voor de lezer die zelf niet dit verband heeft weten te leggen, was het dan weer zo ver. Geheel muziek liefhebbend Katwijk kwam wederom bijeen ter locatie van de Schuit om te genieten van een sterke dosis schurend gitaargeweld in verband met het jaarlijkse Koningsdagfestival.

Het festival ging van start met het Katwijkse garage-blues trio NOAD (foto). Ondanks het feit dat deze misschien niet het meeste profiel onder de spelende bands heeft wist de band te imponeren met een heerlijk gruizige maar desondanks verfijnde sound waarin heerlijk ruw en in reverb verdrinkend gitaargeweld en subtiele, emotionele kalmtemomenten zich op vrijwel naadloze wijze afwisselen. Het is uiteindelijk deze dynamiek tussen ruw en verfijnd, oorverdovend en subtiel die de muziek van de band naar een nieuw niveau weet te tillen en onderscheidt van menig ander band ronddwalend in nauwverwante muzikale wateren.

Lees verder »
1 2 3 23
Copyright ­2001-2018 © Stichting Kattuk.nl ★ Over Kattuk.nlDisclaimerContactRSS